Zostań w domu

RUCH TO ZDOWIE

AKCJA #ZOSTAŃWDOMU NA SPORTOWO

ĆWICZENIA DLA KLAS 1-3

  • Rozgrzewkę można wykonać przy muzyce, wykonujemy następujące ćwiczenia :

– krążenia głową w prawą stronę, w lewą stronę,w przód i w tył, na boki

– krążenie ramion w przód i w tył,

– krążenie bioder w prawą i lewą stronę,

– krążenie kolan w prawą i w lewą stronę oraz do środka,

– skłon w przód z wyprostowanymi nogami licząc do 3, a na 4 wyprost,

– stoimy w lekkim rozkroku i wykujmy skrętoskłony, czyli prawa ręka sięga do lewej nogi, a lewa ręka do prawej nogi,

– podskoki obunóż, naprzemiennie na jednej nodze, pajacyki, przysiady,

  • Tor przeszkód z nietypowymi rzeczami np. maskotki, krzesła, butelki plastikowe, zabawki.
  • Przyklejamy na podłodze żółtą taśmę malarska w linii prostej i wykonaujemy następujące ćwiczenia: chodzenie na palcach po linii, na piętach, krok odstawno dostawny, przeskoki obunóż, czworakowanie, skakanie na jednej nodze, itp.
  • Dziecko wykonuje siad prosty – rodzic siada naprzeciwko dziecka i podaje maskotkę między stopy, dziecko kładzie się na plecach, nogi wędrują za głowę wraz z maskotką. Wraca do siadu prostego. Cwiczenie wykonuje kilka razy.
  • Balonowy tenis – potrzebny balon nadmuchany, któryodbijamy na różne sposób np. jedna ręką, raz prawą a następnie lewą, w pozycji stojącej ,w siadzie i na brzuchu. Można dodawać po każdym odbiciu balona rożne ćwiczenie gimnastyczne (przysiad, pajacyk, skłon w przód o prostych nogach, skok na jednej nodze, skoki w przód,tył, na boki itp.
  • Rzuty do celu z różnych odległości (potrzebujemy miskę lub wiaderko, maskotki, piłeczki, balony), ustawiamy wiadro i dziecko wykonuje rzut maskotka do wiadra, jeżeli trafia to odsuwa się o jeden krok do tyłu, za każdy rzut trafiony wykonuje krok do tyłu, jeżeli nie trafi to zostaje w tym samym miejscu i próbuje dalej rzucić do wiadra.
  • Jeżeli dziecko ma paletkę do pinponga i piłeczkę może wykonywać następne ćwiczenia.

-odbijanie piłki na przemian (obracamy paletkę),

-odbijanie o ścianę,

– odbicie wysoko piłki w górę i przełożenie paletkę do drugiej reki,

-.odbijanie w podskokach lub w biegu,

ĆWICZENIA DLA KLAS IV – VI

Drodzy uczniowie przed nami trudny okres , z którym przyszło nam się zmierzyć. Musimy dać radę i przetrwać razem ten czas, aby móc za niedługo wrócić do spotkań na szkolnych korytarzach, wyjścia na boisko i pogrania w piłkę. W związku z tym musimy się dostosować do zaleceń, które zostały postawione przed nami. Akcja – #zostańwdomu

W domu również można spędzić aktywnie czas poprzez ćwiczenia, które już poznaliście na lekcjach wychowania fizycznego. Zachęcam do wszelkich ćwiczeń gimnastycznych, które staną się świetną zabawą, takich jak: stanie na rękach przy ścianie ( pamiętajcie o prostych łokciach , a także o asekuracji -nie rób tego bez rodzica), przewroty w przód i tył na dywanie lub na macie do ćwiczeń.

Korzystajcie ze sportów, które są waszą pasją, zachęcajcie do ruchu także swoje rodzeństwo, z którym spędzacie obecnie czas.

Przesyłam parę propozycji na aktywne spędzanie czasu w domu

  • Gra w kości na sportowo, potrzebujemy 1 lub 2 kostki. Jeżeli gramy jedną kostką to rzucamy dwa razy, a gdy dwoma to sumujemy wszystkie oczka razem.
2 2 pompki z maskotką na plecach (nie może spaść)
3 20 sek deska a osoba po twoje prawej stronie ćwiczy z Tobą
4 2 pajace 4 kolana – skip A powtórzyć 5 razy
5 30 sek bieg pod górkę w podporze przodem
6 Wymień 3 znanych sportowców / 10 skłonów w przód w rozkroku
7 10 skłonów w siadzie prostym
8 8 brzuszków za każdym razem inne wykonanie
9 10 skrętoskłonów
10 5 wyskoków w górę do przysiadu i zejście do podporu przodem- (pamiętamy aby w podporze była jedna linia ciała), wracamy do przysiadu,
11 5 razy skip A , 5 razy skip C
12 Wymień 5 ulubionych dyscyplin sportu

2. Jeżeli w domu jest piłki można poćwiczyć z nią w następujący sposób:

3. https://krzyzowki.imasz.net/temat/sport/ – krzyżówki sportowe

4. https://vimeo.com/showcase/6880106 – lekcje tańca dla każdego po angielsku. Przy tym uczymy się tańca i doskonalimy język angielski 🙂

5. ww.cauchy.pl/rebusy-1/rebusy-dla-dzieci-do-druku/rebus-sportowy/ można porozwiązywać, lub spróbować zrobić swoi rebus na temat sportu, zdrowego odżywiania się.

6. zabawy z piłką na świeżym powietrzu PAMIĘTAJMY NIE NA BOISKU TYLKO NA SWOIM PODWÓRKU,

Wyzwanie dla chętnych uczniów. Nagraj krótki filmik, wykonuj 3 ćwiczenia, opowiedz krótko o nich np. jak wykonać prawidłowo to ćwiczenia, co wzmacniam w naszym ciele dzięki tymi ćwiczeniami i w jakich dyscyplinach sportu można wykorzystać itp . film wyślij na librusa.

Skip to content