Propozycje działań edukacyjnych przewidzianych do realizacji w dniach 15.06-19.06.2020r.
Temat: „Z wizytą w gospodarstwie wiejskim”
- Obejrzenie filmu o zwierzętach w gospodarstwie rolnym na wsi https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U oraz o maszynach rolniczych https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc lub prezentacji multimedialnej o życiu na wsi https://przedszkolankowo.pl/2017/01/30/wiejska-zagroda-prezentacja-multimedialna/
- Spacer i obserwacja wiejskich terenów
- Przypomnienie nazw pór dnia: rano, południe, wieczór, noc. Dzieci odpowiadają na pytanie: co można robić w określonych porach dnia? Można do tego wykorzystać ilustracje: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/swinka-peppa-jaka-to-pora-dnia/
- Zabawa paluszkowa „Kanapka” https://www.youtube.com/watch?v=Hi6gbq9GXdg
- Wysłuchanie wiersza W. Chotomskiej pt. „Po co krowie rogi na głowie?” https://www.youtube.com/watch?v=MQrLJfupHYw . Szukanie odpowiedzi na pytania: Czy gąsiorowi podobał się wygląd krowy? Co mu w nim przeszkadzało? Czy krowa udzieliła odpowiedzi na pytanie gąsiora? W jaki sposób gąsior dowiedział się, po co krowie rogi na głowie? Czy rogi krowy są niebezpieczne?
- Zabawa słuchowa – odgłosy zwierząt https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/jakie-zwierze-slyszysz
- „I kto to mówi?” – odczytywanie sylab – odgłosów zwierząt (zabawa dla najstarszych dzieci). Najpierw dzieci oglądają krótki film o sylabach https://www.youtube.com/watch?v=b4pR4CUrPus , a następnie same próbują połączyć daną sylabę z odpowiadającym jej zwierzęciem https://www.logopestka.pl/wp-content/uploads/2018/04/zwierz%C4%99ta1.pdf (wycinamy dymki, zadaniem dzieci będzie przyporządkować dymek do właściwej ilustracji)
- Łączenie zwierząt i nazw zabudowań https://wordwall.net/pl/resource/1192852/zwierz%C4%99ta-i-ich-domy (wersja dla młodszych) https://wordwall.net/pl/resource/2344929/domy-zwierz%C4%85t (wersja dla starszych)
- Praca plastyczna techniką origami pt. „Zwierzęta na wsi” http://www.kreatywniewdomu.pl/2015/08/o-rigami.html
- Przeliczanie zwierząt: dzieci budują dowolną zagrodę, np. z klocków oraz przygotowują figurki zwierząt wiejskich lub symboliczne liczmany, np. guziki. Następnie rzucają kostką od gry. Ich zadaniem będzie umieścić tyle zwierząt w zagrodzie, ile oczek wskaże kostka. Starsze dzieci mogą zbudować dwie zagrody i porównywać liczebność dwóch lub więcej zagród.
- Opisywanie ilustracji (klikamy w podgląd ilustracji) https://ksiegarnia-edukacyjna.pl/product-pol-14582-Rok-na-wsi.html
- Od ziarenka do bochenka – film https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA . Po obejrzeniu filmu dzieci próbują same opowiedzieć jak powstaje chleb.
- Zagadki o zwierzętach https://wordwall.net/pl/resource/1486099/wiedza-przyrodnicza/zagadki-o-zwierz%C4%99tach-wiejskich
- Dla najstarszych: Karty Pracy cz. 4, s. 48-53; dla pozostałych https://przedszkolankowo.pl/2017/03/25/wiejska-zagroda-karty-pracy/wiejska-zagroda-karty-pracy/ lub jeśli ktoś ma trochę więcej czasu można wypróbować przygotowanie dla dziecka takiej formy karty pracy: https://littledot.pl/co-lubia-jesc/ . A tu wersja dla rodziców, którzy nie mają możliwości druku https://wordwall.net/pl/resource/1486881/znajd%C5%BA-cie%C5%84-wiejskich-zwierz%C4%85t-
- Nauka piosenki „Stary Donald farmę miał” https://www.youtube.com/watch?v=yit7PlRN7Yg oraz jej wersji anglojęzycznej https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg
- Zabawa słuchowa po angielsku: dzieci próbują nazwać po angielsku jakie zwierzę wydaje odgłosy, które słyszą https://www.youtube.com/watch?v=LHsdH6WPfsI oraz https://www.youtube.com/watch?v=KQSWqKNZpwk
- Zachęcam również do udziału w konkursach „Lecą boćki…” https://bociany.pl/konkurs-leca-bocki oraz
„Moje przedszkole” (wszystkie informacje można znaleźć na stronie www.maludas.pl w zakładce KONKURS)