Propozycja działań 10

Propozycje działań edukacyjnych przewidzianych do realizacji w dniach 11-15.05.2020r.

Temat: „Wielkie talenty, ciekawe zawody”

  • Dla najstarszych: Karty Pracy cz. 4, s. 20-25; dla pozostałych – dowolne ze strony https://www.superkid.pl/poznajemy-zawody
  • Gimnastyka z zegarem: witanie się nogami (stykanie się wewnętrznymi stronami stóp), maszerowanie wielkoludów (mocne uderzanie stopami o podłogę), „zegar’ – skłony głowy w bok z jednoczesnym wypowiadaniem „cyk-cyk”, następnie w przód i w tył („bim-bam”), krążenie głową („drrrr”), „wiatraczki” – obroty wyprostowanymi rękami w lekkim rozkroku, wyciszenie – głęboki oddech w pozycji leżącej
  • J. angielski: piosenka „Muffin Man” https://supersimple.com/song/muffin-man/ , gra w odsłanianie obrazka https://wordwall.net/pl/resource/436714/jobs (nazwy zawodów są po angielsku, ale dzieci mogą też podawać nazwy zawodów po polsku)
  • DLA NAJSTARSZYCH zabawy z literą „J” :

– Zapoznanie z obrazem graficznym litery „J, j”: https://przedszkolankowo.pl/2017/07/28/plansze-litery-alfabetu/litery-wzor-3/

– „Zawody na „J”: rodzic wymienia dziecku nazwy zawodów rozpoczynających się głoską „j”, np. jubiler, juror. Wyjaśnia czym te osoby się zajmują. Następnie bawimy się w „Mam talent”: zadaniem dziecka jest zaśpiewanie piosenki, która składa się tylko z sylab rozpoczynających się głoską „j”, np. ja, jo, ju, je itd.

– Zabawa w skojarzenia – rodzic podaje przymiotnik, dzieci mówią „jak” i dodają nazwę rzeczy, która im się z danym przymiotnikiem kojarzy, np. mokry jak deszcz, kwaśny jak cytryna, wysoki jak wieża, długi jak wąż, ostry jak nóż, lekki jak piórko itp.

– Zabawa w listonosza: na podłodze leżą wydrukowane imiona, w tym takie rozpoczynające się na „J” – Jola, Jaga, Jula, Jurek, Jan (itp.). Dziecko musi odnaleźć tylko te na „J”, a następnie próbuje je odczytać (w miarę możliwości). Rodzic może też przegłosować te imiona i zapytać „Co słyszysz?”. Wersja bez druku: rodzic wypowiada różne imiona (w tym te na „J”), dziecko ma zasygnalizować (np. uderzeniem w blat stołu), gdy usłyszy  głoskę „j”.

– układanie litery „J” z dowolnych nasion

– Ćwiczenia grafomotoryczne: Karty Pracy cz.3, s. 64

– „J” jak jedwab – można dzieciom przedstawić parę ciekawostek o jedwabiu w celu skojarzenia litery z wyrazem http://www.mlodybadacz.pl/2018/10/04/jedwab-cienka-niteczka-mocniejsza-od-stali/

– Ćwiczenia w wysłuchiwaniu głosek na początku wyrazów: https://wordwall.net/pl/resource/1160555/na-jak%C4%85-g%C5%82osk%C4%99-rozpoczyna-si%C4%99-wyraz

Skip to content