J.Polski

Dziecko chce być dobre.

Jeśli nie umie – naucz.

Jeśli nie wie – wytłumacz.

Jeśli nie może – pomóż.

J. Korczak

Język polski

Na lekcjach języka polskiego staramy się odkrywać piękno świata i ludzi oraz rozumieć jakim bogactwem jest nasza mowa.

Uczymy się poprawnie mówić, pisać i czytać. Zagadnienia poruszane na zajęciach obejmują zakres materiału dla poszczególnych klas: 4., 5. i 6. szkoły podstawowej. Pracą zawiaduje pani Agnieszka Kwiatkowska, pod której czujnym okiem uczniowie zdobywają nową wiedzę i umiejętności.

Staramy się dostosowywać tempo pracy i wymagania dla każdego podopiecznego. Chcemy wychowywać mądre, wrażliwe i twórcze dzieci.

 kryteria oceny kl. IV po reformie

kryteria 0ceniania kl.V

kryteria oceniania kl.VI

wymaganiaIV-VIII  

Lektury dla poszczególnych klas w roku szkolnym 2013/2014:

LEKTURY OBOWIĄZKOWE DLA KLASY CZWARTEJ
I TERMINY ICH OPRACOWAŃ

 1. Lektury obowiązkowe:

 Jan Brzechwa  „Akademia Pana Kleksa” – IX (wrzesień)

 Carlo Collodi – „Pinokio” – X/XI (przełom października i listopada)

 A. A. Milne – „Kubuś Puchatek” wybrane fragmenty – XII (grudzień)

 E. Nesbit – „Pięcioro dzieci i coś” – I (styczeń)

 T. Jansson – „Opowiadania z Doliny Muminków” – wybrane 4 rozdziały II/III (przełom lutego i marca)

 M. Wojtyszko – „Bromba i inni” – wybrane 3 rozdziały – IV (kwiecień)

 Ks. J. Twardowski – „Zeszyt w kratkę” – 3 wybrane rozdziały – V (maj)

 Oraz dodatkowo wybrane

 2. Baśnie, legendy, opowiadania i utwory poetyckie pochodzące

z regionu.

 3. Inne teksty reprezentatywne dla źródeł kultury europejskiej.

 4. Wybrane przez uczniów i nauczyciela stosownie do możliwości

i potrzeb uczniów:

 1) utwory prozatorskie i poetyckie wprowadzające w polską tradycję

i współczesność literacką;

 2) teksty reprezentatywne dla różnych rodzajów, gatunków i form

artystycznego wyrazu, ze szczególnym uwzględnieniem

utworów epickich, w tym odmian prozy fabularnej i baśniowej.

 5. Teksty użytkowe, publicystyczne, popularnonaukowe prezentowane w podręczniku, przedstawienia teatralne, filmy, słuchowiska radiowe, programy telewizyjne.

 

LEKTURY OBOWIĄZKOWE DLA KLASY PIĄTEJ
I TERMINY ICH OPRACOWAŃ

1.Lektury obowiązkowe:

 Jerzy Broszkiewicz – „Wielka, większa i największa” – IX ( wrzesień)

 Mark Twain – „Przygody Tomka Sawyera” – X/XI (przełom października i listopada)

 F. Molnar – „Chłopcy z Placu Broni” – XII/ I

 Dodatkowo: K. Dikens – „Opowieść wigilijna” – XII

 Maria Dąbrowska – „Marcin Kozera” – II

 Gustaw Morcinek – „Łysek z Pokładu Idy” – III

 Sempe, Goscinny – „Mikołajek” lub „Mikołajek i inne chłopaki” – wybrane 5 rozdziałów – IV (kwiecień)

 C. S. Lewis – „Opowieści z Narnii cz. I. Lew, Czarownica i stara szafa” – wybrane fragmenty – V

 Oraz dodatkowo wybrane

 2. Baśnie, legendy, opowiadania i utwory poetyckie pochodzące

z regionu.

 3. Inne teksty reprezentatywne dla źródeł kultury europejskiej.

 4. Wybrane przez uczniów i nauczyciela stosownie do możliwości

i potrzeb uczniów:

 1) utwory prozatorskie i poetyckie wprowadzające w polską tradycję

i współczesność literacką;

2) teksty reprezentatywne dla różnych rodzajów, gatunków i form

artystycznego wyrazu, ze szczególnym uwzględnieniem

utworów epickich, w tym odmian prozy fabularnej i baśniowej.

 5. Teksty użytkowe, publicystyczne, popularnonaukowe prezentowane w podręczniku, przedstawienia teatralne, filmy, słuchowiska radiowe, programy telewizyjne.

LEKTURY OBOWIĄZKOWE DLA KLASY SZÓSTEJ
I TERMINY ICH OPRACOWAŃ

 1. Lektury obowiązkowe:

 Kornel Makuszyński – „Szatan z VII klasy” – IX (wrzesień)

 Antoine de Saint-Exupery – „Mały Książę” – fragmenty – X (październik)

 Daniel Defoe – „Przypadki Robinsona Crusoe” -wybrane fragmenty – X

 Edward Niziurski – „Sposób na Alcybiadesa” – XI / XII

 Alfred Szklarski – „Tomek w krainie kangurów” – I / II

 Henryk Sienkiewicz – „W pustyni i w puszczy” – wybrane fragmenty III / IV

 Stanisław Lem – „Bajki robotów” – 3 wybrane bajki – V

 R. R. Tolkien – „Hobbit” – wybrane fragmenty – V

 Oraz dodatkowo wybrane

 2. Baśnie, legendy, opowiadania i utwory poetyckie pochodzące

z regionu.

 3. Inne teksty reprezentatywne dla źródeł kultury europejskiej.

 4. Wybrane przez uczniów i nauczyciela stosownie do możliwości

i potrzeb uczniów:

 1) utwory prozatorskie i poetyckie wprowadzające w polską tradycję

i współczesność literacką;

2) teksty reprezentatywne dla różnych rodzajów, gatunków i form

artystycznego wyrazu, ze szczególnym uwzględnieniem

utworów epickich, w tym odmian prozy fabularnej (psychologicznej, przygodowej) i literatury science fiction.

 5. Teksty użytkowe, publicystyczne, popularnonaukowe prezentowane w podręczniku, przedstawienia teatralne, filmy, słuchowiska radiowe, programy telewizyjne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

48 − 45 =

Skip to content