Język angielski 2

Porcja zabaw z językiem angielskim na kolejne 2 tygodnie (11.05 – 24.05.2020).  Tym razem dzieci poznają słownictwo związane z jedzeniem. Niektóre propozycje zabaw wymagają drukowania materiałów. Jeśli nie mają Państwo możliwości druku, wówczas można wybrać tyle te zabawy, które w całości są do zrealizowania online, np. gry online.

1)Słowa związane z „Food”:  cake (ciasto), butter (masło), lollipop (lizak), ice cream (lody), broccoli (brokuły), donut (pączek), juice (sok), pizza, bananas (banany), soup (zupa), mushrooms (pieczarki), yogurt (jogurt), salad (sałatka), tomatoes (pomidory), carrots (marchewki), pancakes (naleśniki) – dzieci  nie muszą zapamiętać wszystkich wyrazów

-yummy (pyszne), yucky (ohydne)

2) Zwroty: I like (lubię), I don’t like (nie lubię)/ short answers (krótkie odpowiedzi) „Yes, I do”, „No, I don’t”

  • Dzieci słuchają różnych wariantów piosenki „ Do You Like …?” z serii Super Simple Songs i próbują zapamiętać słowa  
  • Zabawy językowe z piosenką:

– zabawa z flashcards : „yucky combinations”. Dzieci łączą karty w dowolny sposób i próbują wymyślić nazwę dla takiego połączenia (na tej samej zasadzie co w piosence), następnie określają czy lubią, czy też nie lubią danej potrawy:

-zabawa w „What’s missing?” https://www.fullofideas.pl/2018/05/food-free-whats-missing-game/

– zabawa w „dziurkę od klucza”: rodzic zakrywa fragmenty kart,  dziecko musi odgadnąć, co przedstawia obrazek. Pod tym linkiem można także znaleźć puzzle do wydruku https://www.fullofideas.pl/2018/03/marcu-garncu-5-pomyslow-zajecia-o-jedzeniu/

-zagadki smakowe: dziecko z zasłoniętymi oczami próbuje odgadnąć, co je i nazwać po angielsku dany produkt

-plakat do utrwalania słownictwa (można go zawiesić w pokoju dziecka) http://www.teachingenglish.org.uk/article/classroom-posters-food

-zabawa w zakupy: „Shopping list” https://www.twinkl.pl/resource/po-t-a-189-shopping-lists-and-food-cards-english-polish (na tej platformie trzeba się niestety logować i wówczas ma się dostęp do pewnej bazy materiałów; jeśli ktoś nie ma na to ochoty, polecam inną wersję tej zabawy – opis poniżej). W podobny sposób można się też pobawić w restaurację i zamawianie jedzenia. Można w tę zabawę pobawić się również w taki sposób, że dzieci muszą odnaleźć ukryte w domu obrazki zgodnie z listą zapisaną w „telefonie” – ta gra do pobrania pod tym linkiem: https://pomyslyprzytablicy.pl/2017/04/25/my-shopping-list-and-i-have-food/#more-10442

– zabawa w ruletkę: dzieci odpowiadają na pytanie „Do you like?” https://wordwall.net/pl/resource/1133640/angielski/maluchy-jedzenie

-karmienie potwora: potworem może być czysty kosz na śmieci lub karton z wyciętym otworem, np. taki: https://www.fullofideas.pl/2015/09/hungry-monster-printable-game-shapes/. Dzieci mogą także same wykonać potwora własnego pomysłu. Następnie karmią potwora kartami wydrukowanymi z poprzednich ćwiczeń. Rodzic pyta potwora „Do you like…” i wskazuje dowolną kartę. Dziecko musi nazwać kartę i włożyć ją do „paszczy” potwora. Wskazówka dla rodziców, którzy posługują się językiem angielskim: można zapytać dziecko „Do you like…?” i nazwać po angielsku wybrany produkt. Wówczas zadaniem dziecka będzie zrozumienie ze słuchu o jaki produkt chodzi.

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kursy/674/napoje-produkty-spozywcze-angielski-dla-dzieci
https://www.anglomaniacy.pl/foodMatching.htm
Skip to content